PANDUAN MEMBUAT KERJA RUMAH

Salam Sejahtera. Ruangan ini khas untuk pelajar-pelajar menjawab secara online setiap kerja rumah yang cikgu paparkan. Kerja rumah yang dipaparkan di ruangan ini biasanya akan diberi ketika cuti sekolah dan cuti umum. Selamat menjawab.

Monday, August 24, 2009

KERJA RUMAH 5 (PU1F3) KEFAHAMAN

KERTAS 2 - KEFAHAMAN

Petikan Laras Sains
"Internet ialah satu wadah yang digunakan untuk mendapatkan informasi dan maklumat terkini. Kini internet digunakan secara meluas bagi mendapatkan maklumat untuk kegunaan dalam semua bidang. Walau bagaimanapun, sistem ini tidak terlepas daripada pelbagai ancaman yang boleh mendatangkan impak buruk kepada semua pihak, terutamanya dengan penghantaran virus."
(Dipetik dan diubahsuai daripada
Majalah Minda, Julai 2004)
Soalan
(a) Apakah yang anda faham mengenai kepentingan internet?
(b) Dengan menggunakan tidak lebih daripada 50 patah perkataan, jelaskan kesan yang berlaku akibat serangan virus terhadap sistem rangkaian komputer.

18 comments:

  1. A) Kepentingan internet ialah mendapatkan informasi dan maklumat terkini.

    B) Serangan virus akan menyebabkan maklumat yang disimpan hilang.Virus akan membasmi segala maklumat yang terdapat di komputer anda.Serangan virus juga akan menyebabkan komputer kita menjadi lambat.Perkara yang kita hendak lakukan dengan segera tidak dapat dilakukan dengan pantas.Selain itu,maklumat kita dapat disebar luas tanpa pengetahuan kami.

    wei peng

    ReplyDelete
  2. A) Kepentingan internet ialah mendapatkan informasidan maklumat terkini untuk kegunaan dalam semua bidang.

    B)Kesan yang berlaku akibat serangan virus terhadap sistem rangkaian komputer ialah menyebabkan sistem komputer jadi lambat.
    Selain itu ,ia juga akan menyebabkan maklumat yang simpan di komputer hilang. Bukan itu sahaja,ia akan menyebabkan komputer menjadi rosak.

    shirley

    ReplyDelete
  3. a)Internet penting untuk mendapatkan informasi dan maklumat terkini dalam semua bidang.

    b)Kesan serangan virus terhadap komputer ialah virus akan melumpuhkan sistem komputer malah mencuri maklumat peribadi.Selain itu,virus juga menyebabkan komputer tersebut digunakan untuk melakukan serangan terhadap pengguna lain.

    ReplyDelete
  4. A. Kepentingan internet adalah untuk mendapatkan informasi dan maklumat terbaru serta maklumat penting untuk kegunaan dalam semua bidang.

    B. Implikasi-implikasi yang akan berlaku ialah sistem rangkaian komputer akan dimusnahkan,data-data penting yang disimpan akan dihilangkan. Produktiviti kita untuk menjalankan tugas akan dijejaskan sedangkan kita perlu mencarikan data-data yang hilang itu. Program-program komputer juga tidak boleh berjalan dengan lancar,banyak tetingkap juga tidak dapat dibuka.

    ReplyDelete
  5. a)Kepentingan Internat adalah mendapat informasi dan maklumat terkini.

    b)Kesan-kesan yang berlaku akibat serangan virus iterhadap komputer ialah data-data dan informasi yang disimpan menjadi hilang.Selain itu,komputer akan menjadi susah untuk dikawalkan.

    Shiyun

    ReplyDelete
  6. a)Kepentingan internet ialah mencari informasi dan maklumat yang terkini.

    b)Serangan virus akan menyebabkan informasi yang disimpan dalam komputer hilang atau musnah.Selain itu,sebahagian fungsi komputer mungkin tidak dapat digunakan.Di samping itu,maklumat peribadi kita akan disebarkan tanpa keinginan kita.Seterusnya,komputer tidak dapat menjalankan tugas dengan kelajuan yang sepatutnya.

    Disediakan oleh Chen Hui PU1F3.

    ReplyDelete
  7. a)Kepentingan internet ialah mendapatkan informasi dan maklumat terkini untuk kegunaan dalam semua bidang.

    b)Serangan virus akan menyebabkan komputer kita tidak menjalankan program-program dengan betul.Maklumat penting yang simpan dalam komputer akan hilang jika keadaan menjadi semakin teruk.Jadi,kita harus berhati-hati semasa menggunakan internet.

    ReplyDelete
  8. a)Kepentingan internet ialah mendapatkan informasi serta maklumat terkini dalam semua bidang.

    b)Kesan yang akan berlaku ialah maklumat peribadi atau syarikat dicuri dan lalu disebarkan atau disalahgunakan.Selain itu, informasi penting peribadi atau syarikat yang disimpan akan hilang atau musnah dan mungkin menyebabkan kerugian atas apa-apa perniagaan.

    ReplyDelete
  9. a)Internet penting sebagai satu wadah yang digunakan untuk mendapatkan informasi dan maklumat terkini untuk kegunaan dalam semua bidang.

    b)Kesan berlakunya serangan virus terhadap sistem rangkaian komputer ialah maklumat serta informasi peribadi atau penting pengguna komputer akan dicuri atau kehilangan.Selain itu, sebahagian fungsi komputer akan terjejas and tidak dapat digunakan sebaik dahulu.

    ReplyDelete
  10. a) Kepentingan Internet ialah menperoleh informasi dan maklumat untuk kegunaan dalam semua bidamg.

    b) Kesan yang akan berlaku akibat serangan virus ialah sistem computer akan menjadi lambat dan tidak dapat banyak program tidak dapat berfungsi seperti biasa. Selain itu, virus juga akan menyebabkan data dan maklumat peribadi yang simpan dalam komputer akan hilang dan dicuri oleh pengguna lain serta disalahgunakan.

    ReplyDelete
  11. [a] Kepentingan internet ialah mendapatkan informasi dan maklumat terkini untuk
    kegunaan dalam semua bidang.
    [b] Kesan yang akan berlaku akibat serangan virus terhadap sistem rangkaian
    komputer ialah melambatkan sistem komputer.Malah,virus dapat merosakkan
    komputer dan menyebarkan maklumat peribadi.

    ReplyDelete
  12. a.kepentingan internet ialah mendapatkan informasi dan maklumat terkini untuk kegunaan dalam semua bidang.

    b.Kesan yang akan berlaku akibat serangan virus ialah merosakkan sistem operasi dan menyebabkan komputer tidak boleh berfungsi dengan baik atau mati terus.Selain itu,fail-fail data program juga akan dirosakkan.

    ReplyDelete
  13. a.Kepentingan internet ialah mendapatkan informasi dan maklumat terkini.

    b.Kesan-kesan yang berlaku akibat serangan virus ialah menyebabkan sistem komputer jadi lambat.Di sampint itu,dapat menghilangkan atau memusnahkan maklumat serta informasi peribadi atau penting pengguna komputer.

    ReplyDelete
  14. (a) Apakah yang anda faham mengenai kepentingan internet?

    Kepentingan internet adalah untuk mendapatkan mendapatkan informasi dan maklumat terkini yang digunakan dalam semua bidang.

    (b) Dengan menggunakan tidak lebih daripada 50 patah perkataan, jelaskan kesan yang berlaku akibat serangan virus terhadap sistem rangkaian komputer.

    Kesan yang berlaku adalah segala dokumen yang telah disimpan dalam komputer akan hilang. Virus akan merosakkan segala dokumen di dalam komputer. Dokumen-dokumen yang penting juga akan disebarkan kepada orang lain. Sistem rangkaian komputer juga akan rosak dan tidak dapat digunakan lagi.

    ReplyDelete
  15. a) Kepentingan internet ialah ia telah menjadi sesuatu yang boleh digunakan untuk mencari maklumat dan mendapatkan informasi terkini.

    b) Kesan yang akan berlaku sekiranya serangan virus terhadap sistem rangkaian komputer ialah informasi dan dokumen-dokumen dalam komputer akan terpadam sendiri. Selain itu, komputer akan rosak dan tidak boleh digunakan lagi.

    ReplyDelete
  16. a)Kepentingan internet ialah mendapatkan maklumat dan informasi untuk kegunaan dalam semua bidang dengan secara meluas.

    b)Kesan yang berlaku akibat serangan virus terhadap sistem rangkaian komputer ialah komputer tidak dapat berfungsi dengan betul serta hingga memadamkan semua dokumen yang terdapat dalam komputer tersebut.Selain itu,virus tersebut juga akan menyebar secara automatik kepada komputer lain melalui internet.

    ReplyDelete
  17. a)Internet merupakan satu saluran yang penting dalam mendapatkan informasi dan maklumat terkini dalam semua bidang.

    b)Serangan virus terhadap rangkaian computer akan menyebabkan maklumat yang penting hilang dan rosak. Selain itu, operasi komputer akan menjadi lambat dan sukar untuk digunakan. Seterusnya , maklumat yang dipindahkan ke computer lain akan menyebabkan computer lain turut terjejas dan dijangkiti virus.

    ReplyDelete
  18. a)Kepentingan internet adalah untuk mendapatkan maklumat dan informasi untuk kegunaan dalam semua bidang dengan meluas.

    b)Kesan yang berlaku akibat serangan virus terhadap sistem rangkaian komputer ialah komputer tidak dapat berfungsi dengan betul serta hingga memadamkan semua dokumen yang terdapat dalam komputer tersebut.Selain itu,virus tersebut juga akan menyebar secara automatik kepada komputer lain melalui internet. Bukan itu sahaja, operasi komputer juga akan menjadi lambat dan sukar untuk digunakan.

    ReplyDelete